Marketing przychodzący (inbound marketing) jest jak pieczenie pizzy wielkości firmy z otwartymi oknami i czekanie, aż klienci zaczną przychodzić. Ale to nie jedyny sposób, aby uwieść klientów i przyciągnąć ich do swojej oferty. Jedną z bardziej skutecznych rzeczy jaką możesz zrobić jest E-mail marketing. Tak wiem, kojarzy Ci się to z nachalnymi mailami i spamem. Ale nie musi tak być, pod warunkiem, że zrobisz to w profesjonalny sposób. Koniecznie przeczytaj do końca i sprawdź jak pozyskać klienta biznesowego za pomocą cold mailingu.

Cold mailing – Co to takiego?

Cold mailing to wysyłanie e-maili ‘’na zimno’’, aby zdobyć klientów. Jest to wychodząca strategia marketingowa, która wykorzystuje e-mail do komunikowania się z klientami i nakłaniania ich do skorzystania z Twojej oferty.

To dokładne przeciwieństwo wspomnianego na samym początku artykułu pieczenia pizzy przy otwartych oknach. Piszesz wiele krótkich e-maili o największych zaletach swojej pizzy (firmy). Następnie wysyłasz je prosto do skrzynek odbiorczych najbardziej głodnych pizzy (twojej oferty) ludzi, jakich możesz znaleźć. Pytanie brzmi – jak możesz się upewnić, że ci ludzie odpowiedzą? Zimna kampania e-mailowa jest dokładnie jak pizza. Aby zdobyć klientów, potrzebujesz odpowiednich dodatków. Jeden e-mail to jeden element. Jestem pewien, że się ze mną zgodzisz kiedy powiem, że jeden kawałek nigdy nie wystarczy. Dlatego wysyłasz co najmniej 4 e-maile (maksymalnie 8), jeśli chcesz się z kimś skontaktować. Wyobraź sobie, że Twoje e-maile to kilka elementów, które składają się na całą pizzę. W ten sposób możesz podarować najbardziej głodnym ludziom całą pizzę, kawałek po kawałku, zbierając różne dodatki do każdego kawałka.

Czym mogą być owe dodatki?

W cold mailingu opisywanymi dodatkami mogą być

– korzyści dla klientów

– studia przypadków (case study)

– referencje

– okazyjne oferty

– humorystyczne artykuły itp.

Możesz spodziewać się wspaniałych rezultatów wysyłania e-maili na zimno, budując inteligentny system dostarczania. Najważniejsze co musisz zrobić, to znaleźć co tydzień przynajmniej kilkanaście nowych ludzi, którzy mają ochotę na pizzę (potencjalni klienci). To dolna granica, jeśli chcesz, aby Twoja kampania generowała satysfakcjonujące wyniki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *